Je zult de aandacht van de mensen in je doelgroep kunnen trekken en vasthouden als de buitenkant van je gebouw is voorzien van reclame die verlicht is en de aandacht trekt. Impact is de drijvende kracht achter alles wat we doen. Druk je stempel, let op deze aanwijzingen en zorg er daanraast ook voor dat je niet snel door mensen vergeten wordt. Lichtreclame in Assen is zoals je kunt lezen enorm belangrijk. Maar waarom heeft het nu eigenlijk zoveel impact?
Beter te onthouden
Een groot voordeel van lichtreclame is dat je beter onthouden wordt. Verlichte versies van reclame worden gemakkelijker onthouden. Zorg in dit geval wel voor een onderscheidend uiterlijk, want dat onderscheidt je ongetwijfeld van de massa. Zorg dat je de juiste kleuren gebruikt, vestig de aandacht op je bedrijfsembleem of product, schrijf in allemaal hoofdletters zodat de tekst beter leesbaar is en handhaaf de huisstijl van je bedrijf in de verlichte borden. Speelt de kleur groen een belangrijke rol in de branding van je bedrijf? Als dat het geval is, dan zou een oranje verlichte reclame een slechte keuze zijn. Je verlichte reclame zal een veel grotere invloed hebben op het voetgangersverkeer als je deze paar aanpassingen maakt.
Streef naar verandering
Kijk eens naar de verlichte borden die er al zijn en bedenk hoe je je daarvan zou kunnen onderscheiden. Beslis daarna wat voor soort afbeelding of zin je wilt gebruiken in je verlichte reclame. Merk je dat bepaalde tinten steeds weer opduiken, zoals wit en geel bijvoorbeeld? Dan kun je opvallen door een kleur te gebruiken die daarmee contrasteert. Zorg ervoor dat deze tint wel aansluit bij de huisstijl van je bedrijf.
Spreek het onderbewustzijn aan
Ons onderbewustzijn wordt beïnvloed door reclame. Hoe effectiever je marketing is, hoe waarschijnlijker het is dat mensen het onthouden. In feite wordt een groot deel van onze keuzes onbewust gemaakt. Je zult de aandacht kunnen trekken en vasthouden met een innovatieve lichtreclame die je maakt, waardoor de kans groter wordt dat klanten voor jou kiezen als ze voor een belangrijke keuze staan.