Er zijn veel ‘foefjes’ die je kunt uithalen om zichtbaarder te worden, meer omzet te generen en ga zo maar door. Die foefjes die je kunt uithalen, moet je wel goed uitvoeren natuurlijk. Daar gaan wij je vandaag bij helpen. We schotelen je in deze blog informatie voor die je aanzet tot nadenken en die ervoor zorgt dat jij uiteindelijk achterhaalt wat er voor je werkt. We vertellen je daarom over verschillende soorten marketing die je eens kunt researchen om te kijken of het wat voor je is en of hoe je dat binnen jouw bedrijf vorm zou kunnen geven.
LinkedIn marketing
Wie kent het niet; LinkedIn is een platform met meer dan 950 miljoen gebruikers. Het is vooral bedoeld om zaken te doen en zakelijke interacties mogelijk te maken. Ook gebruiken veel bedrijven dit om te laten zien wie ze zijn, vacatures uit te zetten en te laten zien wat ze
doen. Als je benieuwd bent naar LinkedIn marketing, kun je eens kijken op een website zoals https://www.gofain.nl/instagram-marketing-uitbesteden/. Hier vind je van alles over waar je aan moet denken en wat het uitbesteden hiervan zou inhouden. Daarnaast verdient het nog opmerking dat als je dat uitbesteedt, je er wel voor moet kiezen om met een professionele partij zoals Gofain.nl in zee te gaan.
TikTok marketing
TikTok heeft een heel ander publiek dan LinkedIn. Als je aan LinkedIn denkt, denk je aan zakendoen. Als je aan TikTok denkt, denk je misschien eerder aan dansjes en leuke filmpjes. Daar heb je gelijk in, maar het wordt tegenwoordig zelfs voor educatieve doeleinden gebruikt en ingezet door bedrijven. Als je publiek zich (deels) op TikTok bevindt, kun je hier goed gebruik van maken. De korte filmpjes slaan goed aan, mits ze op een leuke manier gepresenteerd worden.
Marketing en psychologie
De vorige twee vormen van marketing gingen natuurlijk meer over de platformen waarop je marketing aanpakt, maar dit is even andere koek. Marketing en psychologie combineren, is bewezen effectief en toch wordt het nog maar weinig gedaan. De aanschaf waarvan je wilt dat mensen hem verrichten, wordt gestimuleerd door een gevoel/behoefte. Dit moet je stimuleren met je marketing en als je daar doelgericht mee aan de slag gaat, kun je daar enorm veel profijt mee behalen. Je moet er wel goed op letten dat je weet wat je doet óf dat je een partij inhuurt die hier verstand van heeft.