Waar social media eerst een platform was voor het vermaken van mensen, is het de afgelopen jaren redelijk veranderd in een commercieel platform. Tegenwoordig kiezen steeds meer ondernemers ervoor om te adverteren via social media. Facebook, Instagram en YouTube zijn platformen die erg in trek zijn voor ondernemers.

Tijdens het gebruik van social media is het haast onmogelijk om aan reclame te ontkomen. Bedrijven maken aantrekkelijke banners die in ons beeldscherm verschijnen of ze schakelen BN’ers, bloggers en influencers in om hun producten te promoten via hun social media kanalen. Hiermee bereiken bedrijven in korte tijd een redelijk groot publiek en doordat er veel diversiteit in dit wereldje zit kan er ook vrij doelgericht geadverteerd worden!

Waarom is reclame maken via social media een succes? Dit heeft met verschillende factoren te maken. Misschien de grootste factor van allemaal is het bereik. Veel Nederlanders maken dagelijks gebruik van social media. Komen we gelijk aan op het volgende punt. Het zogeheten ‘sneeuwballeneffect’. Dit houdt in dat mensen berichten delen. Wanneer u een aantrekkelijk bericht plaatst en mensen delen dit, komt uw bericht onder een breder groep met mensen.


Hieronder staan nog enkel andere punten die voordelig zijn:

Goed om nieuwe producten of diensten te introduceren

Het is meetbaar

Social media kan tegenwoordig op elk toestel geopend worden