Vindbaarheid speelt een belangrijke rol bij marketing. Maar het is ook belangrijk dat je doelgroep vertrouwen heeft in jouw product. Hoe zorg je voor meer vertrouwen en een sterke band bij je doelgroep? Content marketing is een goede manier om dit te versterken. Hieronder kun je lezen wat SEO reclame inhoudt, wat de voordelen daarvan zijn en wie je daarbij kan helpen.
Content marketing, advertenties en social media
SEO reclame – ofwel content marketing – kun je zien als de tegenhanger van adverteren op social media. Door middel van advertenties op social media zorg je er op een actieve manier voor dat jouw product vindbaar is bij jouw doelgroep via een advertentie. Bij content marketing zorg je ervoor dat je doelgroep kennis maakt met jouw product via kwalitatieve content. Daarbij kun je denken aan blogs of webteksten. Het is belangrijk om te zorgen voor een goede balans tussen SEO reclame en adverteren via social media. Want aan de ene kant is het essentieel dat je doelgroep van je product af weet. Maar aan de andere kant verwacht je doelgroep ook kwalitatieve content.
Ook SEO content moet van hoge kwaliteit zijn
Als je SEO content schrijft, is het dus van belang om de kwaliteit niet uit het oog te verliezen. Prop je zoveel keywords in de tekst dat het ten koste gaat van de leesbaarheid? Dan is de kans groot dat dit bezoekers afschrikt, waardoor het conversiepercentage afneemt. Bovendien kijkt het algoritme van Google ook of bezoekers op jouw pagina daadwerkelijk aantreffen wat ze zoeken. Klikken bezoekers je website meteen weer weg, en is er dus sprake van een hoge bounce rate? Dan zal dit ook een negatieve impact op je ranking hebben. SEO content moet dus ook altijd meerwaarde bieden aan de bezoekers van je website.
Content marketing laten uitbesteden
Je kan ervoor kiezen om zelf de content marketing voor jouw product te doen. Maar het heeft ook voordelen om dit uit te besteden aan een specialist als rubinkoot.nl. Wanneer je je gaat verdiepen in content marketing, ontdek je namelijk al snel dat dit vrij complex is. Bovendien veranderen de algoritmes van Google voortdurend, waardoor veel informatie die je online tegenkomt al snel achterhaald is. Een SEO specialist weet precies wat wél en niet effectief is en is daarnaast op de hoogte van de verandering binnen de algoritmes van Google. Door de content marketing van jouw product te laten uitbesteden aan een specialist, zorg je voor een goede balans tussen vindbaarheid en kwaliteit.