Netflix is een Amerikaans bedrijf dat bijna wereldwijd een maandabonnement aanbiedt voor streaming video on demand via internet, met de mogelijkheden om te pauzeren, vooruit- en terug te spoelen. Het aanbod bestaat uit films, tv-series en documentaires zonder reclameblokken. Echter, lijkt hier nu verandering in te komen. Het platform is eind 2018 gaan experimenteren. Onder een kleine groep abonnees hebben ze reclamespotjes toegevoegd.

Volgens Netflix gaat het om spotjes die worden afgestemd op de interesse van de individuele kijker. Daarnaast zeggen ze dat de kijker de mogelijkheid krijgt om de reclame over te slaan!

Reclame spotjes tussen Netflix series en films door heeft zijn voordelen en nadelen. Het nadeel is dat het gebruiksgemak van de gebruiker omlaag gaat, maar als men beschikking krijgt over de functie om reclame uit te zetten is er toch geen probleem?

Blijven kijken tot de laatste aflevering? Steeds meer Netflix gebruikers zijn aan het binge-watchen. Dit houdt in dat zij minimaal twee afleveringen achter elkaar kijken. Uit een onderzoek van Netflix blijkt dat niet elke serie potentie heeft in binge-watching, vooral de komedies en dramaseries scoren hier niet hoog in. Aangezien vele andere series wel potentie hebben, is het voor ondernemers aantrekkelijk als de mogelijkheid er komt om tussen series door te kunnen adverteren.


 

Netflix is ouder dan Google

Kijk geschiedenis kan gewist worden op Netflix

Netflix eerste naam was Kibble

Sinds 2013 kunnen we Netflixen in Nederland

Netflix logo