Bedrijf toevoegen aan Google

Omdat vrijwel elke potentiële klant tegenwoordig via internet zoekt, moet je je bedrijf echt toevoegen aan Google. Dit is heel eenvoudig en zo gebeurd. Als mensen op je bedrijfspand googelen, of op jouw bedrijfsactiviteit + jouw vestigingsplaats, is de kans groot dat je in de zoekresultaten prominent vermeld wordt. Dit kan natuurlijk snel en kosteloos veel klanten opleveren. Voeg via deze pagina je site toe aan de database van Google.

Algemene Bedrijvenpagina’s

Een andere manier om online beter zichtbaar te worden is het toevoegen van je winkel aan bedrijvensites.

Voorbeelden:
– b9
– detelefoongids
– bedrijvensite
– bedrijfnederland
– online-bedrijvengids
– bedrijfstelefoongids
– enz…

Veel van dit soort sites kosten geld, maar gelukkig zijn er ook veel gratis opties. Vul nooit ergens je rekeningnummer in als je niet wenst te betalen voor een vermelding. Zelfs als er staat dat het gratis is. Waar hebben ze dan je rekeningnummer voor nodig? Het toevoegen aan dit soort sites vergt even een paar uurtjes werk maar is de moeite waard.

Branche-specifieke Bedrijvenpagina’s

Voorbeeld: stel je hebt een zaak in outdoorartikelen. Je wilt de online bekendheid van je winkel vergroten. Het is dan natuurlijk een goed idee om je zaak aan te melden bij verschillende bedrijvenpagina’s.

Nóg beter is het om je winkel aan te melden bij een gids die specifiek op jouw branche gericht is. Dit geldt zéker als je er ook een ‘dofollow’ link bij krijgt. Als je zo een link van een relevante pagina naar jouw site krijgt heet dit een gunstige invloed op je positie in de zoekmachines.

Dus stel, je bent Outdoorwinkel De Vries uit Sneek, dan kun je kijken naar bedrijvengidsen in Friesland. Verder zou je kunnen kijken naar branche-specifieke bedrijvensites, zoals outdoorwinkels.nl om je site aan te melden. Omdat outdoorwinkels.nl helemaal gericht is op jouw winkelsoort heeft een link op deze site veel waarde. Maar belangrijker nog: de bezoekers van deze site zijn allemaal op zoek naar outdoor-gerelateerde zaken. Zo hebben veel branches hun eigen gespecialiseerde directory.

Nog een laatste tip: Houd goed in de gaten bij welke bedrijvengidsen je je aanmeldt en bij welke niet, zeker las je ook aan betaalde vermeldingen doet. Er doen namelijk nogal wat spookfacturen de ronde voor online bedrijvengidsen waar bedrijven zich helemaal niet voor hebben aangemeld. Trap hier dus niet in.

Succes met het toevoegen van je bedrijf aan de verschillende bedrijvendirectories.

Categorieën: Blog

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *